Muistan oman teini-ikäni, se oli kauheaa aikaa.
Olin ollut poika, koko lapsuuteni, mutta tiesin että olen jotenkin erilainen, että mun piti istua pöntölle, vaikka muut pojat sai seistä. Tai muiden nimet oli Perttiä* ja Jaakkoa*, mun oli Julia* (nimet muutettu).

Koin silti olevani poika, minua myös sellaisena kohdeltiin, ei mua tytötelty lapsena, joskus pakotettiin pukemaan mekko, mutten mitenkään nauttinut niistä, ilmoitin kymmenen vanhana ettei sellaista mun päälle enää tule.
Ala-asteella olin niin pienessä koulussa, ettei se haitannut mitään kun oltiin liikuntatunneilla, ei meillä ollut erikseen tyttöjen tai poikien liikuntaa kuin luistelussa, mä jouduin osallistumaan niiden kanssa samaan kenellä oli kaunoluistimet, mutta mä osasin sahalaitojen ansiosta potkia ihan huippukovat vauhdit itselleni, mä voitin kaikki.

Mutta ah, nuo teinivuodet.
Ensin alkoivat kuukautiset, se oli helvettiä, se musersi pienen pojan maailman, siinä kohtaa tajusi, ettei tämä keho ja se mitä mä olen sisällä, ole saman ihmisen, että keho on jonkun toisen. Sen jälkeen alkoi joka kuukautinen maailman romahtaminen, maailma hajosi pirstaleiksi 4-6pv/kk ja sen lopun aikaa sitä kasattiin uudestaan pystyyn

Rinnat alko olemaan arat, en kertonut siitä kenellekään.
Äitipuoleni pakotti mut rintaliivi ostoksille, koska arveli että sellaiset jo tarvitsen, olihan kuukautiset alkanu jo puolen vuotta aikaisemmin.
No olihan mulla rinnat, paidan alla piilossa.
Jouduttiin ostamaan suoraan C-kupin rintsikat, mutta enemmän tykkäsin siitä urheilutopista.
Se oli sellainen urheilurintsikoiden korvaaja, toppi joka peitti sen todellisuuden litistämällä rinnat kiinni kehoon.

Kuvan astuivat hupparit, isommat housut, en kuitenkaan mitään hopparihousuja käyttänyt.
Lyhyet hiukset sain luvan leikata vasta kasilla, ensin piti näyttää tytölle. Jos ei näyttänyt, sai siitä kuulla.
Piti esittää.

Viimeisen kerran puin mekon päälleni kun oli 15, senkin sen takia että pääsin ripiltä, enkä muuten olisi saanut lahjaa, juhlia tai edes päästä leirille, jonne halusin.
Sen jälkeen, en ole pukenut julkisesti mekkoa.

Nyt odotan teinivuosien uutta tulemista, kunhan hormoonit saisin.
Sit alkaisi äänenmurros, finnit mahdollisesti tulisi takaisin ja parta, sitä mä odotan eniten.

Se miten sitten näyttäisi pojalle, kuulostaisi pojalle, olisi enemmän ulkoisesti poika.

-Kiitos ja näkemiin tältä kertaa.-