Pienet on ollu nyt heinäkuussa todella vähän päiväkodissa, ollaan koitettu antaa niillekin vähän lomaa, omien mahdollisuuksien rajoissa.
Keskimmäisellä alkaa eskari ja isoin menee kouluun jo neljännelle ihan muutaman viikon päästä.

Tässä on jotenkin ollut kaikenlaista ton muuton ja muun kanssa, ettei ole kauheesti ehtinyt kirjoittelemaan.

Olen nyt siis muuttanut pois toisen kumppanini asunnosta, tyttöystäväni luokse.
Olen nyt siis avomies ja pakko sanoa, tuntuu hyvälle.
Oltiin myös auttamassa toisessa muutossa, vaikka ei musta kantajaksi ole, kun en saisi mitään oikein kantaa. Minä päädyin sitten pitämään huolta ruokapuolesta, tein sinne kaksi uunipellillistä piirakkaa.

Noin viikko sitten oltiin särkänniemessä, saatiin matka sinne ilmaiseksi kun mentiin sellaisella ryhmämatkalla. Koko päivä laitteissa ja hauskanpidossa, vaikka vähän satoikin ei se haitannut meistä ketään.
Lapset näki delfiinit ja akvaarion eläimet, minäkin uskaltauduin laitteisiin ja vaikka se oli tiedossa, että selkäni saattaa siitä kipeytyä, ei kukaan kieltänyt tai toputellut mua.
Mukana ollut kaverikin oli iloinen kun sai seuraa huvipuistoon.

Kävimme ennen särkkisreissua tyttöystäväni isovanhemman luona kylässä, keskusteltiin lasten mentyä nukkumaan, minun prosessistani, siitä miltä minusta tuntuu ja mitä mulle on vielä tulossa eteen, leikkaukset ja hoidot.
Eikä mua mitenkään ahdistanut asia, jotenkin tuntui luontevalta puhua asiasta.
Kerroin miten ensin pitää saada diagnoosi, sitten aika hormonipolille ja lähete mastektomiaan, kun tosielämänkoe on suoritettuna, mitensen jälkeen on sterilointi, eli munasarjojen ja kohdun poistoleikkaus ja sitten tulee genitaalialueen leikkaukset.
Mitään hoitojahan ei ole pakko ottaa vastaan, vaan saa ottaa ne hoidot jotka haluaa.

Henkilökohtaisesti, minä haluan kaikki hoidot.
Genitaalialueen leikkaus, on ainoa joka minua askarruttaa, koska en tiedä onko mahdollisuus saada täytin toimivaa penistä.

Tyttöystävän vanhempien luona, sain keskustella pikaisesti asiasta taas.
Joka kerta hämmennyn kun minulta kysytään olenko jo leikkauttanut rintani pois, eli onko minulle tehty mastektomia.
Hämmennys johtuu siitä, että olen oikeasti aika rintava, siis kuppikoko jota viimeksi käytin oli F ja rintojen ympärys 100.
Siksi joka kerta hämmennyn suuresti, mutta saan samalla kiittää siitä, että binderini on niin hyvä, ettei se paljasta mulla olevan rintoja.

Arki on alkanut lähestyä (arkeahan tässä on kuitenkin eletty jo pitkään), siitä on antanut viitteitä se, että vanhinta täytyy alkaa muistuttaa koulun alkamisesta ja nukkumaanmeno ajoista, yhteisistä pelisäännöistä kun koulu taas alkaa ja muuta sellaista.
Keskimmäinen on alkanut karata naapuritaloon kavereille niin paljon, että oli pakko ilmoittaa ettei sinne ole enää mitään asiaa.
Ne kaverit eivät saa nyt leikkiä ton pojan kanssa.
Pakko on jotenkin saada poika ymmärtämään ja uskomaan että säännöt on sääntöjä

Kunhan koulu alkaa, alkaa taas paremmin myös nuo säännöt ja muut mennä normaalin arjen mukaan, toivon ainakin sitä.

 

-Kiitos ja näkemiin tältä kertaa.-