Tiedätkö sen tunteen, kun lapsi kysyy: Isi, koska sä käyt suihkussa?
Kyse ei ole siitä että haisisin, tai olisin epäsiisti, kyse on siitä, että lapset ei näe sitä, kun menen suihkuun.
Minä en käy suihkussa, en saunassa tai uimassa tms. En riisu vaatteitani lasten nähden, nukun vaatteet päällä ja aamulla ensimmäisenä lähden pukemaan binderiä.
"Ilkeintä" tilanteessa on se, että olen tottunut nukkumaan alasti, enkä nyt voi niin tehdä.

Miten selittää lapselle, että isi ei tule saunaan, kun isillä ei ole kikkeliä tai isillä on tissit, siksi isi ei tule uimaan.
Tuntuu pahalle kun lapset tuntuu ihan oikeesti olevan pahoillaan, kun en voi tehdä asioita.
Siksi käytämme tekosyitä, kuten isi on hiukan kipeä tai isi ei tykkää kylmästä, siksi isillä on vaatteet, eikä vaatteet päällä saa uida.
Välillä tuntuu, että lapset kyllä tietää niiden olevan enemmän pikaisia valheita, tai epätoivoisia selityksiä.

Suihku kysymykseen kerroin puolikkaan totuuden, että käyn suihkussa kun lapset nukkuu, koska haluan käydä siellä rauhassa.
Kyllä mä haluaisin käydä siellä vaikkei olisi niin rauhallista, vaikka aamuisin, tai kesällä kun on oikein hiki, ennen kuin jonnekkin lähdetään, mutta mulle ainoa vaihtoehto on käydä kun lapset jo nukkuu.

On tullut muitakin kysymyksiä, esimerkiksi miksi isillä on aina kaksi t-paitaa.
En halua kertoa miksi minulla sellainen toinen paita on, että se on binderi.
Olen kertonut että se on erikoispaita, jonka isi tykkää pukea päälle, kun se auttaa isiä hengittämään.

Pahimmalle tuntuu kuitenkin se, kun pelkää koko ajan paljastuvansa, että lapsille selviää minun olevankin tytön ruumissa.
Tytön ruumiissa oleva poika.

Eilen, puistossa jossa lapset ovat, oli valokuvaaja joka luuli ensin mun olevan äiti, korjasin sanomalla: " Ei kun isi." reaktio oli, että olin täti, ei kovin mieltäylentävää sanoisin.
En tiedä onko sitä mahdollista ymmärtää, jos ei ole koskaan kyseenalaistanut omaa sukupuoltaan, mutta voi toki yrittää.
 

-Kiitos ja näkemiin tältä kertaa.-

PS. Binderi on rintoja litistävä vaatekappale, jolla pyritään peittämään se tosiasia, että rintakehällä on jotain jota sinne ei kuulu.