Perhe, mitä kaikkea se pitää sisällään?

Minulle perhe on kumppanit, lapset, eläimet, sisaruksia, vanhempia, läheisiä ystäviä.
Minulle perhe ei ole vain lapset ja kumppanit, niinkuin joillekin tuntemilleni ihmisille.

Mitä sitten kun isä ei olekaan aina ollut isä?
Tämä tuo pieniä ongelmia jos olet vielä prosessissa, siis kuten minun tilanteessani: papereissa naisen nimi ja sotu, sosiaalisesti mies ja miehen nimi puhuttelunimenä

Lapset aloittavat päiväkodin, sinne pitää laittaa hakijoiden tietoja, ei sinne niin vaan kukaan voi mennä ja hakea lapsia, noh, mitä tehdä siinä tapauksessa, kun pitää varautua näyttämään henkkarit lasta hakiessa?
Ilmoittaa että: "Vaikka siinä lukee Marianne* niin kyllä mä olen silti Jukka*."  (*nimi muutettu)

Uskoisin että en joudu näyttämään koskaan henkkareita, ei ole vielä sellasta päiväkotia vastaan tullut, jossa niitä olis kysytty, mutta mitä jos?
Tähän mennessä, on aina selitetty, että olen lasten isäpuoli, että tuntevat minut vain ja ainoastaan nimellä Jukka*, ettei tule sitten vahingossa lipsautettua papereissa olevaa nimeä.
Ongelmia ei ole ollut, onneksi.

Tänään kuulin, että isäni, joka ei ole eikä tule, minulta biologisia lapsia saamaan, on puhunut minun poikapuolestaan kuten olisi oikeasti minun "lihaa ja verta", on ihan oikeasti ylpeänä selittänyt miten hänen "Pappan poika" oli ollut yökylässä, miten olikin kuulemma ollut niin innoissaan asiasta.
Minun mieltäni tuo lämmittää, oikein paljon.
Sillä minun ja isäni suhde ei ole ollut mitenkään helpoimmasta päästä, mutta jos tämä tästä alkaisi kehittymään, kun minusta itsestäni tulee ehjempi ihminen

Toivon että päiväkodissa osataan suhtautua tähän hyvin.

 

-Kiitos ja näkemiin tältä kertaa.-