Mitäs tänne kuuluis, eipä paljon erikoista, tai siis kyllä vähän sitäkin

Sain tosiaan diagnoosin, silloin laiteteltiin vähän lähetteitä maailmalle.
Sain ajan hormonipolille, siellä jo kävinkin, verikokeet on ensi viikolla, on useampi näyte siinä, mitä otetaan ja yksi on esimerkiki hormoniarvot, joita keho itse siis tuottaa
Kirurgin esikäynti on joulukuussa, toivoisin että se menisi oikein hyvin.

Tapasin tuossa taannoin ystäväni, transmiehen, jonka olen tuntenut nyt yli 10 vuotta.
Puhuttiin hänen kanssaan tutkimuksista, leikkauksista ja siitä miten ne ovat hänellä sujuneet.
Sain tehtyä päätöksenkin, kun sain tietää että hänellä on leikkaukset menneet hyvin, päätin, että minäkin otan vastaan kaikki hoidot jotka ovat mahdollisia.

Pelottaa ja helpottaa ajatella, että kolmen viikon päästä saatan jo käyttää hormoneja.
Niille jotka eivät tiedä, muutokset ovat esimerkiksi:
- äänenmurros
- rasvan siirtyminen kehossa toiseen paikkaan, esimerkiksi pois lantiolta ja kasvot muuttuvat
- parran kasvu
- karvan kasvu noin yleensä
- lihasten näkyminen selkeämmin ja lihasmassa saattaa myös kehittyä nopeammin
- ruokahalu saattaa lisääntyä
- aineenvaihdunta saattaa lisääntyä
- agressiivisuus tai sen lisääntyminen on mahdollista

Jotenkin on tosiaan kiehtovaa ajatella, että mä olen jo monta vuotta (kuus vuotiaasta lähtien) toivonut partaa ja nyt se on jo mahdollista.

Kaveri tulee ehkä jo ensi viikolla ottamaan musta "ennen" kuvat, eli aika ennen testoja, jonka jälkeen toivottavasti otetaan kuvia sitten "matkan" varrelta, tyyliin kerran kuussa, kerran kahteen viikkoon, että saa itsekin huomata ne muutokset.

Ja sitten ihan muuta asiaa, mä olen aloittanut painon pudottamisen, alkupaino oli mahtavat 128kg ja nyt se oli viimeksi mitatessa 121,6kg joten olen todella iloinen saadessani painon putoamaan, vielä saisi lähteä sellainen kymmenen kiloa, vähintään, enemmänkin saa.
Alle sataan kun pääsee, olen todella iloinen ja ylpeä itsestäni.

 

-Kiitos ja näkemiin tältä kertaa.-